CORNELIA TIHON este un artist pentru care pare ca nu s-a inventat imposibilul in muzica.
Venita din Basarabia la varsta de 10 ani si infruntand numeroase dificultati materiale, masteranda (cu nota maxima) a Conservatorului Bucurestean CORNELIA TIHON este un artist pe cat de special pe atat de larg indragit , care , la cei 26 de ani interpreteaza (fenomenal, se apreciaza de fiecare data) genuri muzicale diverse (classic, rock, folclor, jazz) la 26 de instrumente aerofone (de la pai la tulnic sau bucium).
Dar lucrul cel mai interesant este ca cele mai multe dintre aceste instrumente sunt inca necunoscute publicului larg (si mai ales celui din afara granitelor Romaniei) deoarece sunt fie inventate si manufacturate in serie mai mult decat limitata de mesteri populari dupa propria inspiratie (spre exemplu, IORGAFONUL era pana nu demult realizat in doar 3 exemplare , detinute de inventatorul lui – Liubomir Iorga, de Bill Clinton – cu care acesta a avut prilejul sa se intalneasca si de Cornelia Tihon), fie reconstituite dupa modele descoperite de cercetatorii arheologi ca apartinand erei precrestine (seria de OCARINE, de exemplu – premergatoare mult mai celebrelor “oluri de Cucuteni”).
Cornelia Tihon nu este un artist popular care canta in timpul liber la pai, caval sau tilinca (primele instrumente traditionale romanesti).
Ea este proaspat absolventa si masteranda a Conservatorului din Bucuresti (sectia NAI) , laureata la mai multe Festivaluri si Olimpiade de profil decat anii pe care ii implineste , gata oricand sa performeze in cele mai neasteptate formule si genuri muzicale sau sa reprezinte Romania la diferite expuneri internationale(Targuri si expozitii, concerte si lansari).
Numita de curand “ Ambasador Hand2Hand” (organizatie care numara deja 1936 de persoane din lume care activeaza si cotizeaza in scopul derularii unor programe educationale in Romania si India) , a primit o Bursa pentru Master in Belgia.
Numai ca la Bruxelles (ca oriunde in lume) instrumentele ei nu se studiaza!!!
Este fireasca deci ambitia celei care a reusit chiar “ sa imblanzeasca tigrii” ( in cele 2 recente spectacole ale Circului VARIETE GLOBUS in care realizeaza muzica live pentru momentele de dresura ) de a-I face pe straini sa inteleaga ca la nai se poate interpreta la fel de virtuoz Mozart si Bach sau sarbe si hore , sansonete sau acid jazz si , prin urmare, macar „regele instrumentelor”, NAIUL TREBUIE OMOLOGAT.
Asa ca, in timp ce militeaza pentru omologarea naiului ca instrument de studiu la Academiile de specialitate din lume si pentru inscrirea in Patrimoniul UNESCO a “codului muzical”al tulnicareselor din Apuseni, Cornelia ii invata si doritorii de la celalalt capat al lumii sa deprinda tainele instrumentului favorit.