Venită din Basarabia la vârsta de 10 ani și infruntând numeroase dificultăți materiale, masterandă (cu notă maximă) a Conservatorului bucureștean, CORNELIA TIHON este un artist pe cât de special, pe atât de larg indrăgit care, la cei 30 de ani, interpretează (fenomenal, se apreciază de fiecare dată) genuri muzicale diverse (classic, rock, folclor, jazz) la nu mai puțin de 25 de instrumente aerofone (de la pai la tulnic sau bucium).
Dar lucrul cel mai interesant este că cele mai multe dintre aceste instrumente sunt incă necunoscute publicului larg (și mai ales celui din afara granițelor României) deoarece sunt fie inventate și manufacturate in serie mai mult decât limitată de meșteri populari după propria inspirație (spre exemplu, IORGAFONUL, care era până nu demult realizat in doar 3 exemplare deținute de inventatorul lui -Liubomir Iorga, de Bill Clinton – cu care acesta a avut prilejul să se intâlnească și de Cornelia Tihon), fie reconstituite după modele descoperite de cercetătorii arheologi ca aparținînd erei precreștine (seria de OCARINE, de exemplu – premergatoare mult mai celebrelor “oluri de Cucuteni”).
Cornelia Tihon nu este un artist popular care cântă in timpul liber la pai, caval sau tilincă (primele instrumente tradiționale românești). Ea este proaspăt absolventă și masterandă a Conservatorului din București (sectia NAI), laureată la mai multe Festivaluri și Olimpiade de profil decât anii pe care ii numără, gata oricând să performeze in cele mai neașteptate formule și genuri muzicale sau să reprezinte Romania in diferite expuneri internaționale (târguri și expoziții, concerte și lansări).
Numită “Ambasador Hand2Hand” (organizație care numară deja 1936 de artiști din lume care activează și cotizează in scopul derulării unor programe educaționale în România și India), ea a primit o Bursă pentru Master in Belgia. Numai că la Bruxelles (ca oriunde in lume) instrumentele ei nu se studiază!!!
Este firească deci ambiția celei care a reușit chiar “să imblânzească tigrii” (in cele 2 spectacole ale Circului VARIETE GLOBUS in care realiza muzica live pentru momentele de dresură) de a-i face pe străini să ințeleagă că la nai se poate interpreta la fel de virtuoz Mozart și Bach sau sarbe și hore , sansonete sau acid jazz si, prin urmare, NAIUL TREBUIE OMOLOGAT.
Asa că, in timp ce militează pentru omologarea naiului ca instrument de studiu la Academiile de specialitate din lume și pentru inscrirea in Patrimoniul UNESCO a “codului muzical” al tulnicăreselor din Apuseni, Cornelia ii invață pe doritorii de la celalalt capăt al lumii să deprinda tainele instrumentului favorit.
Pentru toate aceste performanțe și nu numai AVON a nominalizat-o, la implinirea celor 125 de ani de existență a firmei, printre cele 125 de femei care au mișcat lumea in care au trăit.