Pentru că am împlinit deja 16 ani de activitate,

trebuie să fim recunoscatori  tuturor provocărilor și oportunităților datorită cărora multe concepte au devenit realitate, convertindu-se în „evenimente cu puternic impact emoțional” și reconfirmând preocuparea constantă pentru interdisciplinaritate artistică.

Doar in ultimii ani…

Happeningul POEZIA VIE, desfurășurat în 3 date nu intamplător alese (Ziua Internațională a Poeziei, Ziua Mondială a Cărții și Debutul Festivalului Internațional de Poezie București) în Mansarda Muzeului Literaturii Române, s-a dovedit a fi omagiul nostru Centenarului României Moderne prin care 100 de versuri din lirica românească au fost recitate de actrița OANA POPA, „traduse in sunete” de EMY DRAGOI (acordeon), BIANCA & ALESIA DRAGOI (viori) și ilustrate grafic în timp real (prin sand art) de MARIANA PACHIS.

La scurt timp după aceste experimențe, Sezonul Cultural Franța – România ne permitea o propunere artistică derivată – Les fleurs du…bien (florilegiu de lirică și poezie din cele 2 țări in interpretarea ALEXANDREI FITS (voce & pian) și „traducerea in imagini” realizată de MARIANA PACHIS (sand art).

 Ecourile CLUJ SYMPHONY EXPERIENCE nu s-au stins ușor pentru că festivalul ne-a prilejuit ocazia de a realiza 3 evenimente diferite (unul mai inedit decât altul) in aceeasi zi cu același artist (nu degeaba supranumit „Tarantino al pianului clasic”) – AKSEL KOLSTAD.

După un show interactiv (in limba engleză), bazat pe copilăria muzicală a lui Mozart, pentru elevii din primele clase ale Școlii de Muzică din Cluj, a urmat un Marsterclass pentru studenții Academiei de Muzică, pornind de la conceptul impus de artist in Oslo și New York – Cafe de concert (sau „cum ii putem azi citi pe compozitorii clasici?”)

Pentru a incheia ziua cu un concert de pian clasic „la inălțime” (la modul propriu) și în mișcare (continuă) – de pe platforma unei autoutilitare, în așa fel incât artistul să descopere orașul iar cei aleși (in urma unui concurs) să călătorească impreună cu el și să il descopere prin repertoriul propriu și stilul interpreativ.

După performanța celor 3 show-uri clujene în aceeasi zi din 2018, AKSEL KOLSTAD a recidivat în Capitală 5 ani mai târziu, printr-o suită de evenimente similare găzduite de Teatrul Godot/Palatul Bragadiru și subsumate genericului O ZI CA NICI O ALTĂ ZI.

În 2019 și (după pauza pandemică) în 2022, un alt eveniment special ne-a solicitat resursele timp de 2 zile: Maratonul „Flori pentru suflet”/Remember Florian Pittiș in Parcul Titan din Capitală.

Un alt proiect care „se copsese la foc mic” a văzut luminile rampei și pe cele din sufletele celor participanții pe 1 Decembrie 2018 – MARIA TANASE SIMFONIC. Cele mai importante piese din tezaurul muzical lăsat de „Pasărea Maiastră” au fost orchestrate de MARIANO CASTRO pentru un ansamblu cameral (CORONA) și interpretate (la pian) alături de o voce cu o trăire extraordinară – ALEXANDRA FITS.

Și ca emoțiile să fie și mai percutante, grafica a fost realizată tot in timp real de către deținătoarea unui Record Guinness in domeniul sand art – MARIANA PACHIS.

Era cumva „pasul adaugat” firesc readucerea ALEXANDREI FITS alături de MARIANO CASTRO Trio in concertele inaugurale pentru Stagiunea Muzicală Estivală 2019 (din Parcul Cuza) și Festivalul „Simfonii de vară” 2019 (Parcul Colțea) cu proiectul imbogătit – TANASE/FITS/PIAF.

Am avut satisfacția ca, după prezentarea unui public divers dar in egală masură influent pe LILLY DRUMEVA O’REILLY cu toate atributele sale (cantautoare, jurnalistă, promotoare a numeroase proiecte educaționale și culturale in Bulgaria) – in cadrul Galei Cariere 2018,

să urmeze concerte de sine stătătoare sau participări la festivaluri in București, Arad, Sibiu, Brașov, Calafat precum și o susținută campanie mediatică, toate menite să lanseze (și) în Romania cel de al 11-lea album din cariera artistei bulgare, intitutulat „Drumul” (conținând 16 piese în 12 limbi, dintre care 4 in română și promovat de un videoclip realizat de o echipă de producție românească pe…drumurile artistei prin România).

Anul 2019 ne-a mai furnizat un motiv de mândrie și bucurie: realizarea spectacolului omagial Alexandru Mandy la Teatrul Evreiesc de Stat, avându-l ca promotor pe cel mai apropiat interpret al său – SERGIU CIOIU.

Proiectul primului musical original de inspirație istorică românească realizat pe scena Operei Naționale din Timișoara și având-o protagonistă pe LAVINIA RADUCANU – „Voievodinele/Fiicele lui Dracula” – a beneficiat și el de o campanie de promovare…triumfală.

Nu mai puțin de 6 proiecte inițiate și derulate de EMY DRAGOI – „Cineacordeon’ (De la filmul mut la musical), „Caravana jazz manouche”, „Magic Național”, „Nopți albe de acordeon”, „Maria de Buenos Aires” și „Christmas Jazz” – au beneficiat și ele de susținerea noastră in 2019 -2022.

Noile proiecte ale RONEI HARTNER – cartea de mărturisiri „Je te promets le bonheur”, albumul muzical „Electro Sky Gospel”, producția de televiziune „Scena misterelor” și , mai ales, documentarul artistic „A la recherche de l’ame roumaine”, realizat pentru Televiziunea ARTE, au fost făcute cunoscute unui public larg tot prin eforturile noastre.

Un succes notabil rămâne concertul „Best of Holograf” la Zilele Sfantu Gheorghe 2019, care a strâns un cor de …15.000 persoane.

Tot 2019 ne-a furnizat finalmente ocazia de-a prezenta proiectul GETEI BURLACU (Moldova) – „Cantoterapie și vinomeditatie” in cadrul Festivalului Vinului Arădean pentru ca in 2021 artista considerată „Patrimoniu național viu” peste Prut să susțină concertul de inchidere la Sibiu Internațional Jazz Festival.

Centenarul Astor Piazzola le-a furnizat celor 2 argentinieni stabiliți in Romania – ANALIA SELIS și MARIANO CASTRO – să prezinte repertoriul celebru sau pe cel inedit al creatorului tangoului in diferite formule artistice : de la duo (voce & pian) până la orchestre simfonice, pentru ca in 2022 protagoniștii lor să primească titlurile de AMBASADORI BRAND DE ȚARĂ pentru Argentina.

In 2020, 2021 și 2022 (ceea ce analele vor consemna drept „anii pandemiei de coronavirus”), putem spune că am avut privilegiul (sau curajul) de a ieși din izolarea cvasiparalizantă pentru operatorii culturali cu câte 2 stagiuni estivale in Parcurile Al.I.Cuza, Titanii șiTeilor : una dedicată adultilor – Stagiunea Muzicală Estivală (20 concerte susținute de artiștii care au fost obligați să iși anuleze evenimentele de lansare/aniversare prevăzute – in versiuni acustice) și una dedicată copiilor – ATELIERELE FANTEZIEI (serie de ateliere integrate, vizând atât furnizarea de cunoștințe de cultură generală cât și testarea abilităților practice, atît lectura activă cât și terapia relațională prin artă).

Tot „curajoase” s-au dovedit a fi lansarea trupei orădene MUSTANG – intr-un context „epic” (concertul „Rock 100% românesc”)

sau a artistului polivalent RADU LUPU – într-un one man show pe cât de captivant, pe atât de motivant („De ce vreau să fiu actor”) prezentat la Teatrul Nottara.

Sau a ineditului stand up muzical POVEȘTI DE ADORMIT ADULȚII, avându-le protagoniste pe DANA FLORIAN, ELENA ALBU și IULIA BÂDULESCU la Centrul Cultural Reduta din Brașov.

O realizare demnă de menționat rămâne și organizarea ediției cu numărul 30 a festivalului OM BUN – cu 30 de performeri, timp de 3 seri, intr-un „refugiu” necolorat in roșu pe harta Covid.

Nu in ultimul rând, anii 2021 și 2022 ne-au prilejuit forțarea limitelor in promovarea unor manifestări dedicate performanței in arta coregrafică – YOUTH GRAND PRIX Romania și REVOLVE DANS FESTIVAL

premierea realizărilor din cinematografia românească

sau oferirea unei Gale Aniversare surpriză lui MIRCEA BANICIU, la aniversarea celor 50 de ani de carieră, chiar pe scena pe care a debutat in urmă cu o jumătate de secol.